ПАТЧ

Grey Goo - Второе обновление

1773
1

Разработчики из студии Petroglyph выпустили второе обновление для футуристической реалтаймовой стратегии Grey Goo, в котором продолжена работа по совершенствованию игры и геймплея.

Были внесены корректировки по ИИ, исправлены ошибки аудио, внесены изменения в особенности юнитов, исправлены недочеты кампании, усовершенствована система подбора противников во многопользовательских сражениях, исправлен ряд ошибок игры, доработан интерфейс и редактор карт.

Перечень изменений   AI
• Default AI is now Lambert instead of Random

Audio
• Fixed an issue where the RTS Primer VO audio was incorrect in German

Units
• Aircraft will now prioritize empty landing pads first when ordered to land by right clicking on Hangars/Airpads
• Further improved the extents shrinking from 50% to 25% to minimize artillery/AoE impact of grouped units

Campaign
• Adjusted Easy and Normal difficulty settings. Hard difficulty is unaffected.
• Fixed an issue where script-spawned units were not being given the correct health modifiers
• Fixed a bug in The Barricade that caused some enemy Guardian units to idle in brush instead of properly mounting wall pillars

Engineering
• Added matchmaking improvements to allow players easier access to searching for matches worldwide
• Improved logic for detecting players disconnecting to force a win or avoid a loss
• Servers will now temporarily pause when connection loss is first detected
• Added improvements to performance that prevents certain cases from lagging the client severely
• Structures from an eliminated player will now properly clear up passability upon deletion
• Fixed a crash local to 32 bit machines
• Fixed a crash that would occur while loading a multiplayer match
• Fixed a lock that would occur for clients when the host would close the lobby
• Fixed an issue where 2v2 Ranked matches were not properly reporting
• Fixed crash that would occur when starting skirmish match

Terrain Editor
• Fixed crash that would occur when launching a custom map with the spigot marker inside the HQ boundaries
• Fixed crash that would occur when loading an untouched custom map

UI
• Moved Quick Match window up in the Multiplayer screen while search is ongoing
• Added translations for new text
• Fixed an issue with compressed Korean text
• Added a new “Extras” section to the menu with a quick launch button for the Terrain Editor
• Made various fixes to improve performance in the UI
• Fixed an issue where the game would unpause immediately after pausing in single player


Другие публикации по теме
Стратегия Songs of Conquest раскрыла планы на грядущий контент: новая фракция, миссии и общие улучшения
Стратегия Songs of Conquest раскрыла планы на грядущий контент: новая фракция, миссии и общие улучшения
Студия Lavapotion анонсировала дорожную карту для Songs of Conquest до 2026 года. В планах — обновление Tales с историей Mehry, DLC Rise Eternal и новая фракция Yulan. Консольные версии пока без дат релиза.
Вчера в 13:00
524
6
Форум
Создатель Clair Obscur: Expedition 33 порекомендовал Dispatch на вручении премии Golden Joysticks
Создатель Clair Obscur: Expedition 33 порекомендовал Dispatch на вручении премии Golden Joysticks
На вручении премии Golden Joysticks произошёл запоминающийся эпизод, вышедший за рамки традиционного формата благодарственных речей. Гийом Брош, креативный директор игры Clair Obscur: Expedition 33, удостоенной награды за лучший сюжет, использовал момент признания не только для того, чтобы поблагодарить свою команду.
29 ноября в 19:15
1665
6
Форум
В Dungeons & Kingdoms появились новые ресурсы, постройки и улучшения геймплея
В Dungeons & Kingdoms появились новые ресурсы, постройки и улучшения геймплея
Разработчики Dungeons & Kingdoms выпустили масштабное обновление, существенно расширяющее возможности игроков и улучшающее взаимодействие с игровым миром.
29 ноября в 18:30
744
0
Форум